Spovedania unui păcătos 2

2 Noiembrie, 2008 § 2 comentarii

Indiferenţa faţă de lumea aceasta păcătoasă şi desfrânată însemnă întoarcerea sufletului către desăvârşirea spirituală, iar primul pas către aceasta este pocăinţa sinceră şi cu lacrimi. Aceasta este judecarea aspră a sinelui în faţa lui Dumnezeu, părerea de rău cu lacrimi pentru păcatele săvârşite şi atenţia încordată totdeauna asupra faptelor mântuirii. Cel care se pocăieşte sincer îşi mărturiseşte fărădelegile, îşi plânge rătăcirile şi, necăutând la păcatele sale din fiecare zi, nu deznădăjduieşte şi nu părăseşte faptele bune, ce le exersează şi mai mult pentru ca, de acum înainte , să schimbe păcatele cu faptele mântuirii.

Dar eu câteodată mă judec aspru, însă de cele mai multe ori îmi scuz păcatele; câteodată îmi pare rău pentru aceasta, dar din ochii mei nu pricură acea apă sfântă care spală necurăţai sufletească; câteodată find să mă împac cu Dumnezeu şi cu conştiinţa, fără a face vreun bine pentru aceasta. Dacă m-am lenevit peste măsură, nu muncesc de două ori mai mult. Dacă m-am îmbuibat, nu postesc. Dacă am supărat pe cineva, nu-mi cer iertare imediat. Dacă dau dovadă de zgârcenie, nu fac milă îndată. dacă m-am mândrit, nu mă smeresc. Într-un cuvânt, nu aprind lumina în întunericul sufletului meu. O, Doamne, milostiv fii mie, păcătosului, şi dă-mi darul pocăinţei adevărate.

§ 2 Responses to Spovedania unui păcătos 2

  • adrian glodoreanu spune:

    intoarcerea catre suflet, catre dorinta de desavarsire nu inseamna neaparat si indiferenta fata de lume… din ea ne luam zilnic resursele si modelele de desavarsire… inteleptindu-ne, trebuie sa invatam din greselile altora, insa de cele mai multe dati avem ocazia sa invatam din greselile noastre, numai sa luam seama la noi si atunci vom vedea cele nevazute si ascunse ale firii noatre. sinceritatea fata de noi aduce mult folos… Pocainta noastra aduce folos inzecit… De cadem, sa ne ridicam.

  • […] Spovedania unui păcătos 2 Cuviosul David “Bătrânul”, “Copilul” Înaintemergătorului – 1 noiembrie Monah Efrem – Cuvânt către tineri – Conferinţă A.S.C.O.R. Iaşi – 30 octombrie 2008 (foto si audio) […]

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading Spovedania unui păcătos 2 at Cidade de Deus.

meta

