Spovedania unui păcătos 21

4 Decembrie, 2008 § Lasă un comentariu

Creştinul adevărat îi iubeşte pe toţi cei care sunt aproape de el: rude, prieteni şi cunoştinţe. Îi iubeşte în Dumnezeu, iubeşte chipul lui Dumnezeu din aceştia şi acel har al Domnului care le este dat lor după măsura credinţei lor; îi iubeşte cu neajunsurile lor, datorită virtuţilor pe care le au, şi de aceea dragostea pentru aceştia, deşi nu neapărat înflăcărată, este totuşi continuă.

Dar dragostea mea este înăbuşitoare şi imediată şi nu ţine mult deoarece nu este dragostea mea lărgită pentru mine însumi, fiindcă în ceilalţi eu mă iubesc pe mine şi ceea ce aş putea obţine de la ei. Atunci când observ că nu sunt ceea ce vreau să fie, ori nu mă compătimesc în necaz, ori sunt prea severi, ori îşi pun speranţe deşarte în mine, ori mă dezamăgesc, mă răcesc la început, apoi nu îi mai iubesc deloc, iubindu-mă doar pe mine însumi sau caut printre ceilalţi pe unii care să mă laude pentru vrednicia mea. O, Doamne, Care miluieşte pe cei iubitori şi pe cei ce nu Te iubesc, iartă-mi nestatornicia iubirii.

Înţelepţeşte-mă şi binecuvântează-mă să-i iubesc pe toţi datorită Ţie, Creatorul şi Mântuitorul lor, şi datorită unor trăsături bune pe care aceştia le au. Slăbeşte iubirea mea de sine, cea care îmi caută închinători şi admiratori şi care nu se satură cu nici un fel de tămâie adusă, ca să nu ajung la acel moment când oamenii nu mai iubesc pe aproapele, ci se ocupă doar de ei. Mi-e frică de un astfel de viitor, fă ca această frică să fie totdeauna în mintea mea.

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading Spovedania unui păcătos 21 at Cidade de Deus.

meta

