Spovedania unui păcătos 22

18 Decembrie, 2008 § Lasă un comentariu

Creştinul adevărat nu este interesat de bunurile altuia şi nu invidiază; este compătimitor faţă de cei nenorociţi, milostiv cu cei săraci şi bun cu cei care-l înconjoară. Pe prietenii săi îi iubeşte sincer şi apără întotdeauna, iar favorurile acestora le recompensează cu dărnicie. Nici iubirea de sine, nici mândria, nici aşteptarea cu înfrigurare a onorurilor nu-i alungă curăţia şi bunătatea, deoarece el săvârşeşte toate faptele bune în numele lui Dumnezeu, care este Iubire.

Dar eu, de nu fur bunurile altcuiva, atunci fac avere în mod necinstit sau invidiez bunătatea aproapelui meu. Eu sunt bogat, dar zgârcit; chiar dacă îmi pare rău de cei săraci, nu îi ajut  sau le dau foarte puţin, trăind mai mult pentru plăcerea mea. Le dau săracilor ajutor doar întâmplător, nu am o sumă anuală pe care ar trebui să o dau celor care sunt în nevoi. Nu-i recompensez, aşa cum se cuvine pe cei care mă înconjoară şi care şi-au petrecut tinereţea ca să mă crească. Iau apărarea prietenilor apropiaţi fără tragere de inimă, ca să nu mi se întâmple mie ceva rău, îngrijindu-mă de liniştea mea. Se întâmplă să le dau multe daruri străinilor, iar rudelor mele apropiate foarte puţin. Se întâmplă ca mila mea să nu dea roade din cauza lenei, a supărărilor, a mândriei ori a judecării celui sărac. O, Doamne, milostiv fii mie, păcătosului, căci nu am o inimă bună şi curată, ci curăţeşte-o Tu şi întăreşte-o spre fapte bune.

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading Spovedania unui păcătos 22 at Cidade de Deus.

meta

